cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

buku Sultan Muhammad al-fateh

Salam.. dah lama tak update blog.. harini aku update blog aku smata-mata untuk share pasal sbuah buku yg aku bru sja hbis bca dua mggu lps.. buku Sultan Muhammad Al-Fateh karya Abdul Latip Talib atau lebih mesra dgn panggilan Pak Latip.. Pda mulanya aku tak pernah teringin pun nk bca atau nk bli bku2 yg spesifik pasal seorang tokoh shaja..aku lebih suka buku yg lebih luas skop dia..tapi mmndgkan topik presentation untuk Study Circle (group usrah) ialah mengenai tokoh , dan group aku pulak dh sepakat nk buat pasal Sultan Muhammad Al-Fateh, aku pun bacalah buku ni untuk fahami lbih lanjut mengenai beliau.. Ternyata bku ni sgt menarik! Lpas bca pun smangat still berkobar-kobar.. jgn fikir yg buku ni ditulis dalam bentuk sejarah atau fakta yg membuatkan kita bosan, tetapi buku ni dtulis mgikut gaya bahasa sebuah novel.. ada perbualan, dialog.. mmg mcm sebuah cerita..sgt best dan tak bosan lgsg bca bku ni.. kalau nk tau lbih mndalam, knalah beli buku ni.. sgt berbaloi..

0 Comments:

Catat Ulasan