cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

when a stranger call...

salam..petang tadi,aku mendapat panggilan daripada satu nombor yang tidak aku kenal.aku angkat sahaja kerana aku juga bimbang sekiranya ada sebarang perkara penting yang harus aku ketahui..namun sebaliknya pula yang berlaku..suara lelaki yang aku dengar dan dia bertutur dalam bahasa sabah!apabila dia bertanya : "siapa tu?" ,aku sekadar mendiamkan diri..sekali lagi dia bertanyakan perkara yang sama,aku masih mendiamkan diri..lalu terkeluarlah perkataan "SETAN" dari mulut lelaki itu..aku yang diam ni sekadar menahan rasa panas dalam hati..tidak cukup lagi,dia terus berkata : "hello","siapa sana?"..memandangkan aku terus jugak berdiam,dia terus berkata "uih kurang ajar punya orang semenanjung!".....lepas tu aku terus letak fon dan matikan fon..aku memang tak boleh duduk diam lepas tu!berani betul dia kata macam tu!terbakar hati aku bila dia kata macam tu!memang bikin panas ar kan...

tapi satu hal yang aku pasti,dia memang mengenali aku dan sengaja berpura-pura bertanyakan diri aku...memang aku menyumpah-nyumpah je ar tadi...sememangnya itulah realiti yang aku terpaksa hadapi sepanjang aku menetap di Lahad Datu..dan aku tak sangka langsung perkara ini masih terjadi walaupun aku sudah berpindah ke Kuala Lumpur..hemmm...mungkin jalan terbaik adalah menukar nombor baru..YES!memang aku nekad nak beli nombor baru..mau tak gila aku kalau hari-hari macam ni..

0 Comments:

Catat Ulasan