cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

untitled

Salam.

Aku msuk cfs iium awal bulan jun 2012. Aku dapat buat asasi kt uia pj ni setahun, so aku sgt2 bsyukur..dalam stahun, aku ada 3 semester, 2 semester panjang dan 1 semester pendek..

sem 1 , aku amik subjek graphic communication 1 (gc), economics, math, basic themes of al quran (btq), quranic language (arab), built environment (ibe) dgn study circle..

subjek gc ialah subjek studio, satu2nya subjek yg mmrlukan aku lukis. Lukis plan rumah smua tu dlm subjk ni la..math mcm besala.. econs, subjek yg baru untuk aku coz waktu spm dlu aku tak amik pun ekonomi asas..aku agk struggle gk utk fhm topik2 dlm sbjk ni..btq,macam sbjk agama, but sbjk ni mmg lebih mndlam dri subjek agama kt sekolah..sbjk ni lebih byk mndedahkan kpd pelajarnya ttg ayat2 quran dan hadith2 yg brkaitan dgn ssuatu topik tu..

arab, wlaupun aku takdak basic tapi aku sgt2 enjoy blaja arab..sbjk yg paling tak stress fikir..ibe pulak, sbjek membaca dan mghafal..blaja sal alam sekitar n profesion2 yg sealiran dgn architecture..mmg byk bnda nk kna bca n hafal..

study circle, sbjk ni tak dikira dlm pointer, lebih kpd subjek kokurikulum..setiap mggu diselang selikan antara blajar dgn usrah..waktu blajar, mcm blajar btq jgk..waktu usrah, jmpa kak fc..aku dpt kak fc yg sgt sporting, so bila time usrah, dia akan buat games..kdg2 borak2, tgk video, mkn2..hee..depends on kak fc tu la apa aktiviti yg dia nk buat..dan selebihnya, subjek ni kna hafal hadith2 dan ayt2 quran berserta dgn maknanya skali..

waktu mggu sblum final exm, mmg tido tak tntu masa..alhamdulillah, exm ok..habis exm habisla sem 1 and dptla cuti 2 mggu..start cuti sem waktu raya aidiladha lepas..result final exm pun dapat waktu cuti..huu takmau share kt sni..

so, skrg dah mula sem 2. Sem 2 dah mula dri isnin mggu lps, 12hb nov...sem 2 ni short sem ja..so sem ni blajaq smp akhir bulan 12 ja..sekejap sgt..utk sem ni, aku amik sbjk statistics dgn English..hee..aku hrap sgt dpt usaha dgn lbih brsungguh2 sem ni..insyaallah2..

0 Comments:

Catat Ulasan