cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

quotes # chris rock

“ Women are like the police. They can have all the evidence in the world, but they still want a confession. “

“ Wanita itu seperti seorang polis. Mereka boleh mendapat semua bukti di seluruh dunia, tetapi mereka masih mahukan pengakuan. “

..aku sekadar tersenyum apabila aku terbaca petikan kata-kata Chris Rock ini..sememangnya benar, itulah yang wanita lakukan..

Jelas sekali, kata-kata ini merujuk kepada perwatakan wanita terutama dalam perihal hubungan dengan seseorang lelaki..contohnya, jika seseorang suami curang terhadap isterinya..si isteri mungkin sudah pernah melihat suaminya bersama wanita lain..si isteri juga mungkin pernah melihat kesan gincu atau menghidu bau minyak wangi wanita (sudah semestinya bukan bau minyak wangi si isteri tersebut) di baju kemeja suaminya..mungkin juga rakan-rakan si isteri ini sudah acap kali melaporkan perihal suaminya bersama wanita lain..

walau berbagai-bagai bukti yang jelas menunjukkan si suami sudahpun bermain kayu tiga di belakangnya, si isteri tetap tidak mahu percaya sepenuhnya..si isteri tetap tidak mahu menaruh anggapan yang bukan-bukan kepada suaminya..apa yang si isteri lakukan hanyalah menunggu suaminya berterus terang atau membuat pengakuan..apabila suami mengaku, barulah si isteri akan percaya..

Hemm..mungkin kerana sifat seorang wanita itu sendiri yang terperinci dan sensitif..hanya bukti dari sumber yang paling tepat yang dia inginkan..dan mungkin sebagai isteri, tidak wajarlah untuknya menaruh anggapan buruk terhadap suaminya.. =)

0 Comments:

Catat Ulasan