cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

mengapa?!

Salam..hari ini merupakan hari yang penuh dengan tekanan..tekanan demi tekanan yang menghimpit berkumpul dalam hatiku..dan akhirnya, diri ini tidak mampu lagi bertahan dan terus bersabar.. ketenangan yang aku miliki semakin rapuh dan longgar..dinding kesabaran semakin menipis..tidak disangka-sangka, aku melepaskan segala keluhan dan tekanan ini dengan mengeluarkan kata-kata berupa keluhan yang kasar di pendengaran..dan tidak semena-menanya juga, air mataku berjujuran menitis..aku tidak mampu lagi menghalangnya..aku benar-benar tertekan.. aku jarang sekali membiarkan orang lain melihat air mataku menitis keluar..biasanya, aku lebih suka bersendirian jika aku dalam tangisan..namun kali ini nyata berbeza..tekanan yang dihadapi telah menyesakkan dadaku sehingga aku sendiri tidak mampu menahannya daripada meletus! Hanya Allah sahaja tempatku mengadu dan bermohon.. Alhamdulillah setelah beberapa jam bersendirian, aku kembali lega..aku sendiri berasa kesal akan kata-kata kasar yang telah aku hamburkan.. Hanya Allah jualah tempatku memohon keampunan..

0 Comments:

Catat Ulasan