cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

sepetang di bookfair

Salam.

Tadi aku dgn kwn2 p bookfair kat mines. Fuhh, nk p sana pun bkn main lama lagi.. ktorg kluaq dlm kul 10.30, smpai kt mines kul 12.15.. nak dkt 2jam..

Bookfair ni buat kat dlm satu hall besar. Buku2 smua disusun atas meja mgikut genre buku.. memang ramai sgt..but takla sesak mana, coz hall tu mmg besar..

buku2 yg dijual smuanya bku2 bhasa inggeris.. buku2 bhasa melayu ada juga, tapi sangatlah sdikit.. dalam 2% ja.. itupun bku novel lama2.. takdak pun alaf21, js , bku prima.. mmg bku2 terbitan lama.. buku lama bknlah brmaksud bku terpakai.. smuanya masih baru cuma sudah lama dtrbitkan..

hampir smua bku hrganya murah.. yg paling murah aku tgk rm6.. buku2 hardcover pun hrga belas2 ja.. mmg bookfair ar.. aku beli 5 buah bku shaja.. smuanya bku novel fiksyen inggeris.. harga keseluruhannya, rm38 .. rm38 utk 5buah buku, sgt murah!

Kat sni aku nk highlight skit.. aku sgt berbangga dgn rakyat Malaysia! Hehe.. napa tiba2 patriotik semacam? Sebab...... rata2 pgunjung bookfair ini mmbeli buku2 dalam jumlah yg sgt byk.. aku tgk mmg ada org beli smpai 20lebih bku.. mmg rmai yg pegang kotak n galas beg sdiri smasa mmilih bku2 yg ingin dbeli.. kotak2 itu mmg dsediakan di sni.. mmg aku kagum dgn rakyat Malaysia! Siapa kata rkyat Malaysia hya bca 2buah bku stahun? Hehe..

Ok itu sahaja cetusan kali ini.. assalamualaikum..

2 Comments:

  1. Unknown said...
    nice story..kdg2 kita xboleh judge org...koi2x..sbb berprasangka buruk tu kan tak baik...nanti free je dpt dosa kering...tp emmang kdg2 sy juga ada t'pikir sbgitu...iman lemah lagi sy ni..tp sy memang suke tgok pasangan contoh mcm ustaz dan uztazah..kalau tgok mereka ni rasa sweet je...sejuk mata memandang...=)
  2. Ayesha said...
    yup...betul2..dlm otak ni tak boleh elak nk fikir yg bukan2..yg pasti, tanggapan pertama slalunya tanggapan buruk..lepas tu baru muhasabah dri dan cuba buat tggapan baik..hee..

Catat Ulasan