cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

hari keluarga PD

Salam..aku dengan family g port dickson minggu lepas..ada family day anjuran unit bahagian medic perkeso..pejabat ayah aku la..

petang tu aku sempat ambil gambar matahari terbenam dari bilik resort..tak la lawa sangat gambar ni tapi aku tetap puas hati..





malamnya pula ada dinner..tema pakaian malam tu merah putih..semua yang ada malam tu memang pakai ikut tema la..aku rasa janggal juga sebab ni kali pertama kami satu keluarga pakai baju warna sama..hee..





majlis malam tu ikut tatacara majlis macam biasa la..ada bacaan doa, ucapan orang2 atasan..macam2 la makanan yang disediakan..nasi goreng, steak, ayam panggang..more to western style la..ada juga cabutan bertuah..keluarga kami dapatla bawa balik seterika malam tu..ada yang dapat tv..best betul drg..ada persembahan kumpulan dan diakhiri dengan karoeke..aku dapat pengalaman yang berbeza sangat malam tu..apapun, aku gembira..lebih kurang jam 12 baru kitorang balik bilik..

esoknya, sebelum balik KL, kami sempat g muzium tentera darat..mula2 rasa macam malas nak singgah..aku rasa macam boring ja tempat tu..aku fikir semua pasal askar2 ja yang ada kat muzium tu..tapi bila dah masuk ke tempat tu, aku pulak yang jadi orang paling banyak ambil gambar..hehe..

kat sini, ada berbagai2 replika kenderaan yang digunakan oleh tentera2 kita ni dari dahulu sampai sekarang..





kat sini rupanya mempamerkan juga tentang kesultanan melayu melaka dahulu termasuklah tentang penjajah2 negara kita..ooohh..











bilik2 yang gelap tak boleh guna flash..so rasa kecewa jugakla..tapi itula antara yang sempat diambil..hehe..best juga rupanya..

2 Comments:

  1. Adlan Arif said...
    Arif pernah dok kt situ...
  2. Ayesha said...
    oohh..yeke..tak macam resort sangat kan..attraction dia sbb ada pantai..

Catat Ulasan