cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

berkobar-kobar

Salam..hari ini 31hb Mei.. Aku akan melangkah ke Pusat Asasi UIAM di Petaling Jaya pada 4hb Jun ini..lebih kurang 4 hari sahaja lagi..

baru-baru ini aku ada berkunjung ke sekolahku, mengambil kesempatan yang ada sebelum bermulanya cuti sekolah untuk bertemu guru-guruku..aku sempat meluangkan masa bersama beberapa orang guru yang pernah mengajarku..bertanya khabar dan sudah tentunya ingin memohon keizinan dan restu mereka sebelum aku bermula fasa baru pembelajaran..dan tidak lupa juga untuk mengucapkan terima kasih kepada mereka walau ucapan terima kasih itu sangat kecil maknanya berbanding jasa yang telah mereka taburkan..alhamdulillah, melihat mereka gembira untukku, aku semakin bersemangat untuk memburu kejayaan di tempat baruku nanti..

rakan-rakanku sudah bertolak ke tempat belajar masing-masing bermula 27hb lepas..kebanyakannya akan melanjutkan pelajaran di peringkat matrikulasi..ada juga yang akan mula mendaftar di pusat asasi masing-masing pada tarikh yang sama..awal juga ya..memikirkan mereka yang sudah memulakan pengajian, aku pula yang semakin berkobar-kobar menunggu hari pendaftaran di CFS IIUM nanti..

aku sudah lama berehat..sudah lama bercuti daripada menelaah pelajaran, daripada stay-back belajar di sekolah, daripada bersengkang mata menyiapkan kerja sekolah, daripada pening kepala memikirkan tajuk-tajuk pelajaran yang sukar, daripada pecah otak menghafal segala macam isi pembelajaran..otak ini sudah lama dibiarkan bercuti..sudah berkarat barangkali..sudah lama dibiarkan tidak diasah dan tidak dioperasi..

sudah tentu setelah berbulan-bulan tidak melakukan semua itu, aku sudah tidak sabar untuk melakukannya semula..aku rindu sangat-sangat untuk belajar semula..aku rindu untuk menjadi orang yang sibuk lagi..rindu untuk berkejar ke sana sini demi menyiapkan sesuatu tugasan..ahhh aku sudah tidak sabar! lebih kurang seminggu lagi, itulah permulaan fasa baru yang aku nanti-nantikan..walau mungkin suasana belajar di sana jauh lebih mencabar dan sudah pastinya jauh berbeza daripada suasana belajar di sekolah, itulah yang membuatkan diri ini semakin berazam untuk melakukan yang terbaik..

0 Comments:

Catat Ulasan