cetusan

smile.laugh.cheer.calm.peace.

penerimaan keluarga

Salam..aku telah ditawarkan untuk melanjutkan pengajianku di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dalam program Asasi Senibina dan Rekabentuk Alam Sekitar..aku akan belajar di kampus Centre for Foundation Studies, International Islamic University Malaysia (CFS IIUM), Petaling Jaya..

alhamdulillah, aku terima tawaran ini dengan hati yang sangat terbuka..tawaran ini nyata lebih meyakinkan aku untuk mendalami kursus senibina dan membuka peluang untukku menjadi seorang arkitek suatu hari nanti insyaAllah..

aku menyingkap kembali kenangan sewaktu kecil di mana apabila dikehendaki menulis tentang cita-cita, selalu sahaja bertukar-tukar..tidak pernah sama..kadang-kadang hendak jadi doktor, mahu buka farmasi, jadi pensyarah, jadi penulis malahan pernah juga terfikir untuk menjadi seorang peladang buah-buahan..dan sudah tentunya, arkitek juga pernah menjadi pilihan cita-citaku..

ibukulah insan pertama yang kukhabarkan tentang tawaran ini..dan dia jugalah insan yang paling teruja dan gembira untuk mengetahui berita ini..sambil menyatakan kesyukuran dan mengucapkan tahniah, beliau memelukku sekuat hatinya..beliau nyata lebih teruja jika dibandingkan dengan diriku sendiri..aku terharu jadinya..

setiap kali bertemu dengan saudara mara, pasti aku ditanya perihal perkara tersebut.. “macam mana?” , “dapat mana” , “bila masuk?”..dan apabila aku menjawab segala soalan mereka, ternyata mereka juga gembira dan mengucapkan tahniah kepadaku..aku sangat gembira dengan penghargaan yang telah diberikan..namun, kadangkala terdetik juga di hati ini mengapa mereka begitu gembira seperti aku ini diterima masuk belajar di universiti luar negara saja..heee..

walaubagaimanapun jua, aku bersyukur mempunyai mereka sebagai keluargaku..aku sangat-sangat bersyukur..insyaAllah itulah yang membuatkan semangat ini semakin membara untuk belajar sehabis baik dan mencapai keputusan yang cemerlang..semoga ini menjadi permulaan yang baik dalam mencorak kerjayaku di masa hadapan..

0 Comments:

Catat Ulasan